دکتر خرم دوست
بهترین داروی روماتیسم

داروها و ویتامین‌های مفید برای درمان روماتیسم مفصلی

بهترین قرص‌ها و داروها برای درمان روماتیسم مفصلی چیست؟ چه ویتامین‎هایی برای درمان روماتیسم مفصلی موثر است؟ درمان آرتریت روماتوئید با چه داروهایی صورت می‌گیرد؟ بیماری روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید یکی از بیماری‌های خود ایمنی است که به دلیل التهاب و تخریب مفاصل باعث درد و تورم مفاصل و محدودیت در حرکت می‌شود. برای درمان این بیماری، ویتامین‌ها و داروهای موثری وجود دارند که می‌توانند در کنترل علائم و بهبود وضعیت افراد مبتلا به این بیماری موثر باشند.

مواد معدنی و ویتامین های مفید برای درمان روماتیسم مفصلی

از جمله مواد معدنی و ویتامین‌هایی که در درمان روماتیسم مفصلی موثر هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین B2 برای درمان روماتیسم مفصلی

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین، یکی از ویتامین‌های گروه B است که نقش مهمی در سلامتی عمومی بدن دارد. این ویتامین در فرآیندهای متابولیکی بسیاری مانند تولید انرژی، حفظ سلامت پوست، مو، و ناخن‌ها، و تولید انواع مهمی از هورمون‌ها و … نقش مهمی دارد. همچنین، یکی از اثرات ویتامین B2 در سلامتی مفاصل، مربوط به عملکرد سیستم عصبی است. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که ویتامین B2 می‌تواند به کاهش درد و بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک کرده و از این طریق، در کنترل علائم درد و ناراحتی مرتبط با روماتیسم مفصلی موثر باشد.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد داروی متوترکسات که برای درمان انواع سرطان‌ یا کنترل بیماری‌های خود ایمنی تجویز می‌شود، ممکن است با جذب ویتامین B2 تداخل داشته باشد. در این صورت می‌توانید این ویتامین را از مواد غذایی طبیعی مانند غلات، غلات غنی شده، گوشت، ماست، شیر، تخم مرغ و … دریافت کنید. از انواع ویتامین های B2 نیز، می‌توان به قرص ویتامین B2 یوروویتال اشاره کرد که با افزایش ساخت گلبول قرمز و حفاظت از سلول‌ها به افزایش انرژی و تقویت عملکرد سیستم عصبی بدن کمک کرده و ضعف و خستگی را نیز، کاهش می‌دهد.

مصرف زینک برای درمان روماتیسم مفصلی

زینک یکی از مواد معدنی ضروری برای سلامتی بدن است که نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن، بهبود التهابات و بافت‌های آسیب دیده دارد. از طرفی، برخی تحقیقات نشان داده است مصرف مناسب زینک می‌تواند در کاهش علائم التهابی و بهبود وضعیت عمومی افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی مؤثر باشد. گوشت قرمز، مرغ، بوقلمون، محصولات غذایی غنی شده و غلات کامل از منابع غذایی حاوی زینک هستند.

افزون بر این، قرص‌ها و مکمل‌های مختلفی برای زینک وجود دارد؛ به عنوان مثال، کپسول زینک پلاس یوروویتال ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها، به تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت پوست، مو و ناخن، افزایش رشد جسمی و ذهنی در سنین رشد، تقویت، جلوگیری و درمان ریزش مو، فرم گرفتن و استحکام ناخن و … نیز کمک خواهد کرد.

بهترین داروها برای درمان روماتیسم مفصلی

از جمله داروهای مفید و موثر در درمان روماتیسم مفصلی که می‌توانید از بهترین داروخانه آنلاین تهران نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کنید، عبارتند از:

کپسول دایان پین دایان فارما

برای خرید کپسول دایان پین دایان فارما کلیک کنید

کپسول دایان پین دایان فارما برای درمان روماتیسم مفصلی

کپسول دایان پین دایان فارما یک داروی مسکن، ضد درد و التهاب بوده که حاوی پودر گیاه کورکومین زدوریا بوده و بر اساس ماده موثره کورکومین ساخته شده است. این دارو ضمن تسکین انواع دردهای مزمن و حاد مانند دردهای مفصلی، کمر درد، سردردهای میگرنی، دندان درد و … در افزایش انرژی و کاهش خستگی، محافظت از کبد، ضد تومور و کاهش دردهای دوران قاعدگی نیز کمک‌کننده است. کپسول دایان پین دایان فارما یک مکمل جهت کاهش التهاب مفاصل همراه با خاصیت مسکن، ضد درد و ضد التهاب است که در بهبود حرکت مفاصل نیز، موثر است.

کپسول سورناندین گرین نیچر

برای خرید کپسول سورناندین گرین نیچر کلیک کنید

کپسول سورناندین گرین نیچر برای درمان روماتیسم مفصلی

کپسول سورناندین گرین نیچر نیز یکی دیگر از داروهای موثر برای درمان روماتیسم مفصلی بوده که تحت لیسانس شرکت مک بابن استرالیا به سفارش شرکت دایاژن فارمد در ایران تولید شده و دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی استرالیا است. صدف دریایی، آووکادو، سویا و سایر ریز مغذی‌ها از جمله ترکیبات موثر موجود در این دارو است. استفاده از این کپسول در بهبود علائم استئوآرتریت اعم از درد، التهاب و تخریب غضروف‌ها موثر است.

آسکوربیک اسید موجود در این کپسول همان ویتامین ث است که با دارا بودن خاصیت ضد التهابی قوی، به بهبود علائم بیماری استئوآرتریت کمک می‌‌کند. همچنین صدف دریایی موجود در این کپسول، یک فرآورده طبیعی موثر در تسکین درد است. کپسول سورناندین گرین نیچر ضمن کاهش درد و تورم مفاصل دردناک بالا و پایین ستون فقرات، تسکین درد پیچ‌خوردگی و آسیب مفصل مچ پا به بهبود علایم آرتروز کمک خواهد کرد.

دکتر خرم دوست

داروخانه خرم فارما

داروخانه خرم دوست از سال ۱۳۹۰ توسط دکتر خرم دوست فعالیت خود را آغاز نموده است. داروخانه آنلاین خرم فارما هدف نهایی خود را ارائه خدمات آنلاین در بستر اینترنت با بالاترین کیفیت میداند. و با تکیه بر دانش علمی و مدیریتی خود، در این راستا تلاش میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا