دکتر خرم دوست
امگا 3 و سیستم ایمنی بدن

امگا ۳ چه تاثیری بر سیستم ایمنی بدن دارد؟

مصرف امگا ۳ چه تاثیری در سیستم ایمنی بدن دارد؟ امگا 3 چگونه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند؟ مصرف امگا ۳ باید چگونه و به چه میزان باشد تا بتواند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد؟

منابع غذایی یا مکمل‌های روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ فواید بسیاری برای سلامتی بدن، سیستم ایمنی و همچنین دستگاه عصبی به همراه خواهد داشت. امگا 3 افزون بر این، به بهبود سلامت پوست، پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و … کمک خواهد کرد. مصرف امگا 3 از این نظر اهمیت دارد که بدن نمی‌تواند این اسید چرب ضروری را بسازد و باید آن را از مواد غذایی و یا مکمل‌های حاوی امگا 3 دریافت کند.

تاثیر امگا 3 بر سیستم ایمنی

چه میزان امگا 3 برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است؟

امگا 3 گرچه برای بدن ضروری بوده و فواید متعددی را به دنبال دارد اما مصرف زیاد آن نیز، عوارض جانبی دیگری برای فرد به همراه خواهد داشت. به همین دلیل باید آن را به اندازه لازم و ضروری استفاده کرده و از مصرف بیش از اندازه آن، اجتناب کنید. مقدار توصیه شده امگا 3 در حالت کلی برای زنان حدود 1.1 گرم و برای مردان 1.6 گرم در طول هر روز است. همچنین شما می‌توانید با مصرف منابع غذایی حاوی امگا 3 مانند غلات، دانه‌ها، مغزها، ماهی یا دیگر غذاهای دریایی، از کمبود امگا ۳ در بدن خود جلوگیری کنید.

البته افرادی که به بیماری قلبی مبتلا بوده و یا در دوران بارداری به سر می‌برند، لازم است تا در مورد ضرورت مصرف امگا 3 و همچنین میزان مورد نیاز آن با پزشک خود مشورت کنند.

نشانه‌های کمبود امگا ۳

از آن‌جا که اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامتی بدن ضروری هستند، کمبود آن در بدن با علائم و نشانه‌هایی همراه است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگزما
  • بیماری آرتروز
  • احساس افسردگی
  • ناخن‌های شکننده
  • افزایش وزن و چاقی
  • احساس خستگی شدید
  • بروز بیماری‌های التهابی
  • کاهش توانایی در یادگیری
  • حواس‌پرتی و کاهش تمرکز

کاهش اسید چرب امگا 3 در زنان نیز با علائم و مشکلاتی نظیر بد خوابی، خشکی پوست و … همراه بوده و همچنین خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز در آنان افزایش می‌دهد.

اثرات و فواید امگا 3 برای سلامتی بدن

مصرف امگا 3 افزون بر تقویت سیستم ایمنی بدن، اثرات و فواید دیگری نیز برای بدن به دنبال دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مقابله با التهاب

التهاب یک پاسخ طبیعی به عفونت و آسیب های بدنی است. بنابراین التهاب برای حفظ سلامت مفید و حیاتی است. به هرحال گاهی اوقات التهاب طولانی می شود و حتی بدون عفونت یا آسیب رخ می دهد که به این حالت، التهاب مزمن یا بلندمدت گفته می شود. التهاب بلندمدت می تواند منجر به بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی و سرطان شود. نکته جالب اینجاست که اسیدهای چرب امگا 3 می توانند تولید مولکول ها و مواد مرتبط با التهاب مثل ایکوزانوئیدها و سیتوکین‌ها را کاهش دهند. مطالعات به رابطه بین افزایش جذب امگا 3 و کاهش التهاب اشاره کردند.

  • تقویت بدن در برابر بیماری‌ های خود ایمن

در بیماری های خود ایمن مانند دیابت نوع 1، سیستم ایمنی به اشتباه به جای سلول‌های بیگانه به سلول‌های سالم حمله کرده و از این نظر مشکلات بیشتری برای فرد ایجاد می‌کند. دریافت امگا 3 به میزان کافی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی برای مقابله و درمان این گونه بیماری‌ها مانند لوپوس، کولیت اولسراتیو، پسوریازیس، آرتریت روماتوئید و … کمک خواهد کرد. مصرف امگا 3 به میزان کافی در کودکان نیز، خطر ابتلا به بیماری‌های خود ایمن مانند دیابت نوع 1، بیماری ام اس و … را کاهش خواهد داد.

معرفی مکمل‌ های امگا 3 برای تقویت سیستم ایمنی

مکمل های امگا 3 در انواع مختلفی ارائه شده‌اند که در ادامه به معرفی چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم:

  • کپسول امگا ۳ یوروویتال ۱۱۸۰ میلی گرم

استفاده از کپسول‌های امگا ۳ یوروویتال با مقدار ۱۱۸۰ میلی‌گرم در دوران بارداری به تقویت مغز و چشم جنین کمک می‌کند. این محصول به ‌طور خاص برای افرادی مناسب است که در دوران خاصی از زندگی خود مانند دوران بارداری و شیردهی به سر برده و یا به بیماری‌های قلبی، دیابت و یا سطح بالای کلسترول و تری‌گلیسرید مبتلا هستند.

کپسول امگا ۳ یوروویتال ۱۱۸۰ میلی گرم

برای خرید کپسول امگا ۳ یوروویتال ۱۱۸۰ میلی گرم کلیک کنید.

  • کپسول امگا ۳ بدون جیوه زهراوی ۵۰ عدد

محصول کپسول امگا ۳ بدون جیوه زهراوی حاوی عصاره روغن ماهی و اسیدهای چرب DHA (دوکوزاهگزانوئیک اسید) و EPA (ایکوزا پنتا انوئیک اسید) بوده و نیاز بدن به امگا ۳ را به خوبی برطرف می‌کنند. این کپسول امگا 3 که فاقد جیوه بوده، در بهبود علائم آسم، تقویت سیستم ایمنی، تنظیم فشار خون و … به خوبی موثر است.

کپسول امگا ۳ بدون جیوه زهرای

برای خرید کپسول امگا ۳ بدون جیوه زهراوی کلیک کنید.

  • شربت امگا ۳ پلاس یوروویتال ۲۰۰ میلی لیتر

شربت امگا ۳ پلاس از یوروویتال حاوی مقدار بسیار زیادی روغن کبد ماهی است که به اندازه ۱۲۰۰ میلی‌گرم اسیدهای چرب امگا ۳ را در هر روز برای بدن فراهم می‌کند. این روغن، یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند DHA و EPA است که با دارا بودن طعم پرتقال، به رشد ذهنی و جسمی در کودکان و نوجوانان، عملکرد طبیعی مغز و قلب، تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت عمومی بدن به خوبی کمک خواهد کرد.

شربت امگا ۳ پلاس یوروویتال

برای خرید شربت امگا ۳ پلاس یوروویتال کلیک کنید.

دکتر خرم دوست

داروخانه خرم فارما

داروخانه خرم دوست از سال ۱۳۹۰ توسط دکتر خرم دوست فعالیت خود را آغاز نموده است. داروخانه آنلاین خرم فارما هدف نهایی خود را ارائه خدمات آنلاین در بستر اینترنت با بالاترین کیفیت میداند. و با تکیه بر دانش علمی و مدیریتی خود، در این راستا تلاش میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا